Η πρακτική της ευγνωμοσύνης προάγει την ευημερία

0 Shares
0
0
0

Η ευγνωμοσύνη για κάποιους ανθρώπους είναι ένα συναίσθημα που αναδύεται αυθόρμητα από μέσα τους, τους προσφέρει συναισθηματικήισορροπία και τους κάνει να αισθάνονται σε σύνδεση με ό,τι έχει αξία για αυτούς. Για κάποιους άλλους δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα και σε καμία περίπτωση εύκολα. Όχι γιατί δεν έχουν ευλογίες για τις οποίες αξίζει να είναι ευγνώμονες, αλλά γιατί δεν μπαίνουν στη διαδικασία να τις δουν έτσι ή ενδεχομένως γιατί κάποιες από αυτές τις θεωρούν και λίγο δεδομένες.

Υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω που πιθανότατα αξίζουν ένα ευχαριστώ από εμάς. Άνθρωποι που έχουν κάνει ή έχουν πει κάτι που έκανε τη διαφορά στη ζωή ή τη μέρα μας. Το να τους στείλουμε ένα ενσυναισθητικό μήνυμα δεν είναι μόνο καλό για εμάς, την υγεία και τη συναισθηματική μας ευεξία, είναι επίσης καλό και για αυτούς. Η έκφραση της ευγνωμοσύνης επιτρέπει περισσότερες συνδέσεις. Αυτή η ανταλλαγή θετικότητας ενισχύει τους δεσμούς και προάγει την ευημερία σε μια σχέση.

Η αλήθεια είναι ότι δεν νιώθει κανείς ευγνωμοσύνη όλη την ώρα, αλλά υπάρχει δύναμη στο να απολαμβάνουμε ό,τι μας φέρνει χαρά σε τακτική βάση. Αν ανήκετε σε αυτούς που η ευγνωμοσύνη δεν τους είναι εγγενής, ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσετε να είστε ευγνώμονες είναι να αφιερώσετε ένα λεπτό και να σκεφτείτε μερικούς ανθρώπους που μπορείτε να ευχαριστήσετε για τη βοήθεια που σας έδωσαν στη ζωή. Στη συνέχεια βρείτε μια καλή ευκαιρία, είτε στη γιορτή τους, είτε στα γενέθλια τους ή τα Χριστούγεννα και στείλτε τους ευχές εμπλουτισμένες με λόγια ευγνωμοσύνης.

Οι πιο όμορφες ευχετήριες κάρτες που έλαβα ποτέ στα γενέθλια μου ήταν αυτές που δεν περιλάμβαναν χιλιοειπωμένες τυπικές ευχές, αλλά εμπεριείχανσυναίσθημα και έκφραση ευγνωμοσύνης. Τα πιο όμορφα ευχετήρια μηνύματα που λαμβάνω δεν είναι αυτά που μου λένε να περάσω τέλεια στις γιορτές ή να απολαύσω ένα ταξίδιαλλά αυτά τα σύντομα και ουσιαστικά που κρύβουναγάπη, νοιάξιμο, ευγνωμοσύνη. Δε λέω είναι ωραίο να σου ευχηθεί κάποιος χαρούμενα γενέθλια, αλλά σκέφτηκες ποτέ αν σε κάνει να νιώθεις το ίδιο με ένα μήνυμα όπως: – ευχαριστώ που ήσουν δίπλα μου – η παρουσία σου στη ζωή μου είναι σημαντική – είμαι χαρούμενος που σε γνώρισα – η στήριξη σου σήμερα μου έδωσε δύναμη να τα καταφέρω – η φιλία σου ομορφαίνει τη ζωή μου – νιώθω ευλογημένος που έχω εσένα για σύντροφο.

Αν από την άλλη αποφασίσετε να επιλέξετε την ευγνωμοσύνη ως φιλοσοφία ζωής, ξεκινήστε να την εξασκείτε ως πρακτική και θα δείτε πόσο πολύ θα βελτιωθεί η ζωή σας. Η πρακτική της ευγνωμοσύνης είναι ένα μοναδικό εργαλείο για την αύξηση της ευτυχίας και της ευεξίας σας. Κρατήστε λοιπόν ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης, ως μέρος της αυτοφροντίδας σας, όπου θα εκφράζετε τις σκέψεις σας για όλα τα πράγματα για τα οποία αισθάνεστε ευγνώμονες και να θυμάστε να ανατρέχετε σε αυτό κάθε φορά που θα αισθάνεστε πεσμένοι ψυχολογικά.

Οι σχέσεις λειτουργούν καλύτερα όταν οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι τους εκτιμούν. Το να λέτε ευχαριστώ στους ανθρώπους που σας περιβάλλουν καθημερινά, ανοίγει το δρόμο της αγάπης και της εμπιστοσύνης στις ανθρώπινες σχέσεις. Αν όμως βρίσκεστε σε μια περίοδο ένστασης με το σύζυγο ή το παιδί σας πιθανόν να μη νιώθετε ευγνωμοσύνη που έχετε οικογένεια, άρα το να αναγκάσετε τον εαυτό σας να προσπαθήσει να είναι ευγνώμων για κάτι, δεν πρόκειται να σας κάνει να νιώσετε καλύτερα. Το να γράφετε σε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης είναι ένα πράγμα, αλλά στην πραγματικότητα το να βρείτε τα κατάλληλα λόγια για να εκφράσετε γιατί είστε ευγνώμονες για κάτι του δίνει περισσότερη δύναμη. Αν θέλετε να το δοκιμάσετε δείτε μερικά παραδείγματα που ίσως σας βοηθήσουν:

  • Αν, παραδείγματος χάρη, δεν περνάτε την πιορομαντική σας περίοδο με τονσύντροφο σας και δυσκολεύεστε να γράψετε πόσο σημαντικός είναι στη ζωή σας, προσπαθήστε να εκφράσετε ευγνωμοσύνη με πιο απλά λόγια. Πείτε απλά πόσο εκτιμάτε που κάνει υπομονή αυτήν την περίοδο που εργάζεστε πολύ ή που σας άκουσε όταν εκφράσατε τα παράπονα σας. Δεν είναι εύκολο, το ξέρω, αλλά να θυμάστε ότι τίποτα δεν είναι αυτονόητο στη ζωή και κυρίως δεδομένο.
  • Αν είστε στα όρια της εξάντλησης με ένα νεογέννητο ή στα πρόθυρα της γονεϊκής εξουθένωσης, κοινώς burnout, με έναν αντιδραστικό έφηβο, προσπαθήστε να θυμηθείτε με πόση λαχτάρα θέλατε να αποκτήσετε παιδί, με πόση αγωνία περιμένατε κάθε μήνα να δείτε αν τα καταφέρατε. Τώρα φανταστείτε να μην τα είχατε καταφέρει και αφαιρέστε συνειδητά το κομμάτι της γονεϊκότητας από το puzzle της σημερινής σας ζωής.
  • Μπορεί, για παράδειγμα, να θεωρείτε δεδομένο ότι έχετε δουλειά, επειδή δε βιώσατε ποτέ την ανεργία, οπότε το να λέτε ότι είστε ευγνώμονες για την εν λόγω δουλειά μπορεί να μην έχει πολύ νόημα για εσάς. Αυτό που μπορεί να σας βοηθήσει είναι να προσδιορίσετε γιατί είστε ευγνώμονες για αυτήν. Για παράδειγμα, σας βοηθά να πληρώνετε τα έξοδα διαβίωσης σας, σας επιτρέπει να έχετε μια καλύτερη ποιότητα ζωής ή σας κάνει να νιώθετε δημιουργικός. Το να εμβαθύνετε γιατί είστε ευγνώμονες μπορεί να σας δώσει μια νέα προοπτική για τα πράγματα.

Τα παραδείγματα είναι αμέτρητα και είναι αδύνατον να τα καταγράψω εδώ. Επιλέξτε αυτό που ταιριάζει καλύτερα στη δική σας περίπτωση και δοκιμάστε το. Είναι σίγουρο ότι θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε επίγνωση εαυτού και ως εκ τούτου θα διευκολύνει την πρακτική της εξάσκησης ευγνωμοσύνης, αν δε σας φαίνεται εύκολη τη δεδομένη στιγμή. Πιθανότατα σε κάποια φάση να βρείτε τον εαυτό σας να νιώθει ευγνώμων για μερικές από τις πιο δύσκολες εμπειρίες στη ζωή σας, λόγω των διδαγμάτων και της ανάπτυξης που βιώσατε ως αποτέλεσμα. Για την ώρα, άστε αυτά για τα οποία πιστεύετε ότι πρέπει να εκφράσετε ευγνωμοσύνη και εστιάστε σε αυτά που σας κάνουν να νιώθετε πραγματικά καλά. Επί της ουσίας, η εστίαση στον προορισμό, θα καθορίσει την κατεύθυνση σας. Κάντε την προσπάθεια σας και αφήστε την ευγνωμοσύνη να κάνει το θαύμα της.

0 Shares
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ