Η ζωή δεν μπορεί να έχει μόνο ένα χρώμα

0 Shares
0
0
0

Το περιβάλλον όλων μας είναι γεμάτο από χρώματα. Η φύση από μόνη της είναι ένας πολύχρωμος πίνακας. Τα χρώματα δεν είναι απλά μια όμορφη οπτική εμπειρία, αλλά μια κλασική μορφή επικοινωνίας που μπορεί να προβάλλει διάφορα πράγματα για την προσωπικότητά μας. Η επίδραση του χρώματος στο ψυχισμό και την ευημερία μας είναι ζωτικής σημασίας και επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρινόμαστε.

Η ύπαρξη χρώματος έχει απασχολήσει φιλοσόφους, επιστήμονες, καλλιτέχνες και στοχαστές για αιώνες. Κάποιοι το όρισαν ως το οπτικό αποτέλεσμα του φωτός που ανακλάται και διαθλάται, ενώ άλλοι πίστευαν ότι το χρώμα έχει να κάνει με την έκφραση και την ομορφιά που εκδηλώνεται μέσα από αυτό. Στην αρχαία Ελλάδα ο Αριστοτέλης, ο Πλάτωνας και ο Πυθαγόρας μελετούσαν το φως και τα χρώματα ενώ αρχαίοι πολιτισμοί, όπως οι Αιγύπτιοι και οι Κινέζοι, χρησιμοποίησαν το χρώμα σαν εργαλείο θεραπείας και ίασης. Υιοθετούσαν τη χρωματοθεραπεία, μία θεραπευτική μέθοδο η οποία εξισορροπεί τον οργανισμό μέσω των χρωμάτων, αξιοποιώντας τις ιδιότητες εκείνες των χρωμάτων για να διεγείρουν συγκεκριμένα ζωτικά όργανα ή βιολογικές λειτουργίες.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα χρώματα με τα οποία περιβαλλόμαστε στέλνουν ανατροφοδότηση στον εγκέφαλό μας και αλλάζουν τα άλφα εγκεφαλικά κύματα. Συγκεκριμένα, όταν το χρώμα μεταδίδεται από τα μάτια στον εγκέφαλο, ο εγκέφαλος απελευθερώνει μία ορμόνη που επηρεάζει τα συναισθήματα, την διαύγεια του νου και τα επίπεδα ενέργειας. Σύμφωνα με τα συστήματα μέτρησης παλμών οι άντρες και οι γυναίκες αντιδρούν διαφορετικά στα χρώματα.

Η βιομηχανία του marketing και του branding χρησιμοποιεί ευρήματα της ψυχολογίας των χρωμάτων εδώ και πολλά χρόνια. Επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο τα χρώματα επηρεάζουν τους καταναλωτές να εξετάσουν ένα συγκεκριμένο προϊόν για να προχωρήσουν σε αγορά ή ανάλογα τι χρώματα θα χρησιμοποιήσει μια εταιρεία στο λογότυπο της για να μεταφέρει στους πελάτες της τα μηνύματα που επιθυμεί.

Οι διακοσμητές από την άλλη βασιζόμενοι σε έρευνες αναφορικά με την επίδραση των χρωμάτων στο ψυχισμό των ατόμων δημιουργούν ένα ειδυλλιακό περιβάλλον που θα βελτιώσει τη διάθεσή του πελάτη τους, να αυξήσει την όρεξη του, αν πρόκειται για εστιατόριο, να ενισχύσει τη δημιουργικότητα του και να ενθαρρύνει μία πληθώρα συναισθημάτων μέσω της δύναμης που του ασκούν τα χρώματα που επιλέχθηκαν για το χώρο του. Με την ίδια λογική ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία του καθενός επιλέγουν τους πίνακες που θα τοποθετηθούν στο χώρο του σπιτιού ή της εργασίας του καθενός. Υπάρχουν σπουδαία έργα τέχνης που εδώ και αιώνες έχουν τεράστια απήχηση στον άνθρωπο, σε βαθύ, συναισθηματικό επίπεδο.

Εάν τα χρώματα δημιουργούν θετικότητα και επηρεάζουν την ενέργεια και τη διάθεση στο σπίτι ή το γραφείο μας, φανταστείτε τι επίδραση έχουν όταν επιλέγονται στο ντύσιμό μας. Ορισμένες μελέτες μάλιστα δείχνουν ότι αισθανόμαστε τα χρώματα περισσότερο από ό,τι τα βλέπουμε. Οι χρωματικές επιλογές στο ντύσιμο αντικατοπτρίζουν την προσωπικότητά, τον χαρακτήρα, τη διάθεση και το στυλ μας.

Λαμβάνοντας υπόψη την υποσυνείδητη επιρροή των χρωμάτων στη φυσική και ψυχική σας κατάσταση αλλά και τις εναλλαγές των συναισθημάτων σας επιλέξτε σύμφωνα με τις δικές σας προσωπικές προτιμήσεις τα χρώματα που θα φορέσετε αλλά και αυτά που θα διακοσμήσετε το χώρο σας.

Το κόκκινο είναι ένα έντονο χρώμα το οποίο συχνά συνδέεται με την αγάπη, το πάθος, την δύναμη αλλά και το θυμό. Μπορεί να αυξήσει την αδρεναλίνη, την αρτηριακή πίεση και έχει αποδειχθεί ότι επιταχύνει τον καρδιακό ρυθμό. Το μπλε έχει κυρίαρχα στοιχεία τον ουρανό και τη θάλασσα και συνδέεται με την ηρεμία, τη γαλήνη και ενσταλάζει την αίσθηση της εσωτερικής σταθερότητας. Το βαθύ μπλε υποδηλώνει δύναμη και αξιοπιστία και συχνά χρησιμοποιείται στον τραπεζικό τομέα για σκοπούς διαφήμισης. Το πορτοκάλι είναι ένα χρώμα κινήτρου, ενέργειας, ζωτικότητας και προσδίδει θετική στάση και γενικό ενθουσιασμό για τη ζωή. Δεν είναι τυχαίο που πολλές εταιρίες το επιλέγουν για το λογότυπο τους. Το κίτρινο είναι το χρώμα που συμβολίζει την ευτυχία. Ένα φωτεινό, χαρούμενο χρώμα με κυρίαρχο στοιχείο τον ήλιο. Το πράσινο ηρεμεί το πνεύμα και συμβολίζει τη φύση, την υγεία και την καλή τύχη. Συχνά συνδέεται με την ελπίδα λόγω της στενής του σχέσης με την άνοιξη. Το λευκό χρώμα θεωρείται ουδέτερο και έχει κυρίαρχα στοιχεία την αγνότητα, την απλότητα, την καθαριότητα και την απόλυτη αρμονία. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε χώρους με έντονο το στοιχείο του μινιμαλισμού για να φανεί ένας χώρος μεγαλύτερος ενώ σαν επιλογή στο ντύσιμο προσδίδει στο άτομο που το επιλέγει αυτοπεποίθηση και δυναμισμό. Το μαύρο χρώμα είναι επίσης ουδέτερο, κλασσικό, τολμηρό γεμάτο αυτοπεποίθηση και πολυπλοκότητα. Σε ορισμένους πολιτισμούς αντιπροσωπεύει το πένθος. Το μωβ μπορεί να εμπνεύσει δημιουργικότητα και μυστήριο. Το ροζ είναι τρυφερό, ρομαντικό χρώμα, γεμάτο νεανική ενέργεια. Το καφέ είναι ένα ζεστό χρώμα που χαρακτηρίζεται από ειλικρίνεια και συχνά χρησιμοποιείται για τα λογότυπα βιολογικών εταιρειών λόγω του συσχετισμό του με το χώμα και τη γη.

Η ζωή μας είναι αποτέλεσμα των επιλογών μας και η ψυχολογία του χρώματος, μπορεί να επηρεαστεί από πολλές μεταβλητές. Οι επιλογές δεν είναι μόνο λευκό ή μαύρο αλλά υπάρχει μια τεράστια παλέτα χρωμάτων. Όπως ο ουρανός δεν μπορεί πάντα να παραμένει μπλε, έτσι και η ζωή δεν μπορεί να έχει μόνο ένα χρώμα. Κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και αντιλαμβάνεται με διαφορετικό τρόπο τα χρώματα. Ζωγράφισε τα όνειρα σου με το χρώμα που αγαπάς. Και θυμήσου την προτροπή του Καζαντζάκη: «Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα.»

0 Shares
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η κίνηση προάγει την ευεξία

Το ανθρώπινο σώμα είναι φτιαγμένο για να κινείται και όχι να κάθεται. Η κίνηση γεννάει συναίσθημα, έμπνευση, ενέργεια.…